Statig, stoer, Snigg

De laadpaalmarkt kent geen grenzen en het aanbod is dan ook groot, zeer groot. Voor jullie hebben we het kaf van het koren reeds gescheiden en trachten we daarbij vooral lokaal te werken, Europees en bij voorkeur ook dichtbij. Vandaag zet ik dan ook graag een Belgisch merk in de verf, een merk dat opvalt door met vervangbare componenten te werken - en dus daardoor zeer duurzaam is, maar ook weet waar bedrijven belang aan hechten. Met dat laatste bedoel ik het customizen van palen om ze helemaal in de huis- of logostijl van de klant aan te bieden. 

Enter Snigg.

Watt's next - Snigg

Snigg is een Belgisch bedrijf, gevestigd in Gooik, op een boogscheut van het kasteel van Gaasbeek en naar eigen zeggen de beste kriek van het land. De oprichters van het bedrijf beschouw ik als ambachtslieden, mensen die met hart en ziel bijven sleutelen om het allerbeste in hun ontwerpen te stoppen en resultaten te leveren die er staan (of hangen ;-)). Ik herken heel veel van hun inzet en doorzettingskracht in het verhaal van Watt's next en die raakpunten zorgen meteen voor fijne gesprekken en ontmoetingen. 

Wat hun laadpunten typeert is niet alleen de degelijkheid en ongelooflijke responsiviteit, maar dus het customizen en daar wil ik het vandaag over hebben. 

Toen Elmos Group ons eerder dit jaar contacteerde voor het plaatsen van laadpunten op hun parking, was er initieel uitgegaan van standaard witte laadzuilen. Het werd echter snel duidelijk dat het bedrijf - gespecialiseerd in de detachering van IT-talent - belang hecht aan identiteit, esthetiek en eigenheid. Snigg kwam dan redelijk snel op de radar omdat zij net het wrappen van laadpunten aanbieden en dus een antwoord zouden kunnen bieden op de vraag. 

Watt's next - Snigg

En we hoefden zelf niet met InDesign of Illustrator aan de slag te gaan, want Elmos had de know-how om zelf een ontwerp te maken gewoon in huis! Het werd uiteindelijk een prachtig resultaat al zeg ik het zelf en het bedrijf springt er echt mee uit. Een ware eyecatcher waar het bedrijf trots op mag zijn en die de start van een elektrisch verhaal markeert. 

Nog enkele dingen die ik wil meegeven: deze laadpunten zijn V2G Ready en dus helemaal klaar voor de toekomst. Bovendien bieden ze het voordeel dat alle componenten in de laadpunten kunnen worden vervangen, wat ze ook zeer duurzaam maakt. Door alle nodige componenten voor beveiliging in de laadpunten te voorzien, kunnen ze ook worden doorgelust en delen ze een kring, wat een flinke besparing op bekabeling en extra beveiliging inhoudt. De geconnecteerde laadpunten kunnen perfect onderling of met het gebouw loadbalancing uitvoeren, hetzij via de digitale meter, hetzij via een modbusmeter. Zelfs laden met overschotten ligt in het mandje.

Interesse in deze gepersonaliseerde en slimme oplossing? Geef ons een seintje

En omdat ik graag aan de slag ga met de gevoelige plaat, deel ik onder alvast enkele shots en bewerkingen,

Tim

in EV
De link tussen EV en smartphone, olijk of belangrijk?